Laatste dag Texel

24 juli 2014 - Texel, Nederland

De 5 mensen van de boot die nog wandelend Texel gingen veroveren vertrokken vroeg met de bus om de route te kunnen gaan lopen. De andere bootgenoten sliepen lekker uit en zaten om 9 uur op de fiets.

De straffe wind nog steeds n.o. 5 / 6 blijft lekker waaien. Op de fiets valt dat tegen lang niet mee. Ook de beenspieren doen toch niet helemaal wat je zo gewend van ze bent. Toch de vier vorige loopdagen in de benen.

wie had dat gedacht toch fietsend Den Burg bereikt. Lekker weer even shoppen lunchen en vis gegeten zo uit de zee. Zonder wandelschoenen zijn de blaren veel minder pijnlijk.

Het laatste kadootje was een bezoek aan de texelse bierbrouwerij. Was al weer twee jaar geleden. Ze bestaan dit jaar 15 jaar het jubileumbier is aan te bevelen.

Geloof het of niet voor het eten medaille uitreiking aan boord daarna groepsfoto en toen het eindfeest met nasi en drankjes voor twee munten.Gezellig dat de schipper en vrouw en hond ook mee kwamen feesten.

Alle vrijwilligers EHBO en andere organisatoren zijn bedankt en we mijmeren nu nog na met het laatste texelse biertje.

Morgen om 5 uur starten de motoren, we kunnen niet zeilen door tegenwind en tij tegen. Lekker doorslapen met wat achtergrond gebrom een zachte deining en dan wakker worden in het zonnetje met koffie op het dek.Een goede afsluiting van een wereld week wat een kadootje.

De verwachting is dat we om 12 uur in Harlingen zijn. Op naar de volgende reis.

1. Yvonne:
    25 juli 2014
    Jammer dat het alweer voorbij is! Volgens mij hebben jullie een avontuur beleefd, waaraan je nog vaak met plezier terug denkt.
    Veilige thuisreis vandaag!!!
  2. Hans:
    25 juli 2014
    Naar jullie verslagen te oordelen hebben jullie een heerlijke actieve vakantie achter de rug. Goede reis naar huis
  3. Jetty:
    25 juli 2014
    Aan alles komt een eind maar het was wel een vakantie om naar terug te kijken .ik heb ook mee genoten wel thuis en tot horens groeten Jetty .
  4. Joke de Haan Yvonne van de Bos:
    25 juli 2014
    Lieve volgers, dank voor jullie belangstelling en bemoedigend woorden. Joke en ik hebben een top week gehad, het was top
    op naar een volgende uitdaging.